מעלית כחלק בלתי נפרד מקניית דירה בתל אביב

אף פעם לא הבנתי למה אני חייב דירה עם מעלית, עד ש…
תכף נגיע לעד ש.. אבל אתחיל ואספר שאני גר בתל אביב כבר 13 שנה פלוס מינוס ואני אוהב את העיר הזאת כל כך. החלום שלי, זה להיות תייר בה לתקופה.

לעניינו, אף פעם לא הבנתי מה הביג דיל ולמה אנשים לא מוכנים לקנות דירה בתל אביב ללא מעלית וכפועל יוצא מזה מדוע דירות עם מעלית בתל אביב עולות יותר.
כי בתכל'ס, אני זוכר את עצמי בתור ילד מקפץ 2 קומות ללא מעלית ללא בעיה ואפילו נהנה מזה גם בהלוך וגם בחזור לבית שלי.

אבל אז כן הכל השתנה, יומי הגיע והייתי בדרכי להיות אבא לראשונה. אשתי חן נכנסה להיריון ולמרות שגרנו בקומת קרקע (חלום של כל הריונית) הדירה כבר לחצה עלינו ורצינו לעבור לדירה הבאה שלנו שגם תהיה גדולה יותר.

כך, מצאתי את עצמי עם רשימת מכולת לדרישות לדירה הבאה שלנו בתל אביב שבראש הרשימה היו מרפסת ומעלית כמובן.

אז מי אותם אנשים שמחפשים לקנות דירה בתל אביב ומעלית עבורם היא דיל ברייקר?

– זוגות צעירים אשר מחפשים מענה לתקופה שבה הקטנטנים לא הולכים ו/או מתקשים בזה ו/או עם עגלה ולרוב מדובר על תקופה של 5-7 שנים. אם מדובר על משפחה תלאביבית של 2-3 ילדים עם הפרשים של שנתיים עד שלוש

– זוגות פנסיונרים שהגיעו לתל אביב לפרק ב' אחרי שהגוזלים עזבו את הקן ואין להם צורך יותר בבית הגדול שלהם מחוץ לעיר.

– משפרי דיור בגיל 50+ כמעט תמיד יש את המחשבה שאם חס וחלילה אז שיהיה מענה.

אלו כל הלקוחות שמחפשים דירות לקניה בתל אביב? האם אי אפשר למכור דירה בתל אביב ללא מעלית? דירה ללא מעלית היא בעיה חמורה?
התשובה לכל השאלות האלה הן לא. יתרה מכך יש המון פתרונות גם לדירות ללא מעלית ואציין כמה מהן עכשיו.

אופציה א' – הוספת מעלית לדירה בבניין קיים לפיר הקיים בבניין.

כלומר, קונה שיחפש דירה עם מעלית בתל אביב לא בהכרח חייב שהבניין יהיה כבר עם מעלית אלא שיהיה בו את הפוטנציאל להוספת מעלית ללא בעיה. למה אני מתכוון? בניינים רבים בתל אביב נהנים מחלל מדרגות גדול ומרווח שיוצר פיר טבעי להוספת מעלית.

כל מה שעל הקונה לעשות הוא לחפש חברת מעליות, לדוגמא: "ירטל" מעליות. לרשום בשורת החיפוש בגוגל מחיר מעלית או הוספת מעלית לבניין או התקנת מעלית או כל קומבינציה אחרת. ויעלו לו "ירטל" מעליות או כמה חברות נוספות אני משער (במקרה יצא לי לעבוד עם "ירטל" מעליות אז אני מכיר את השם).

אותה חברה שנבחרה תגיד לבניין תקח מידות תתן הצעת מחיר שלרוב תנוע בין 200,000-350,000 סדר גודל עבור כל דיירי הבניין. עלות יחסית לא גבוהה לחלוקה של 8-10 דירות לעומת עליית שווי הנכס בעקבות הוספת המעלית (למי שמעניין בכמה זה יכול להוסיף יכול לדבר איתי בכיף אני זמין תמיד).

אופציה ב' – תמ"א 38(1) תמ"א 38 (2) פינוי בינוי או כל דבר אחר שיכול לשדרג את הבניין.

במסגרת התמ"א הבניין זוכה להוספת מעלית ללא תשלום כלל מצד בעלי הדירות מה שמשביח את הנכס ומבטל את הפחד להיות ללא מעלית. בהינתן שיש את האפשרות להוספת מעלית בפרט בתל אביב ללא תשלום, זה מדהים כי מחיר של הוספת מעלית כפי שציינתי למעלה אמנם לא גבוה אם נחלק בין 8-10 אנשים אבל לעיתים הוא נחלק בין 3-4 ויכול כן להגיע ל- 50,000-80,000 ₪ שניתן לחסוך.

לסיכום, מחיר הוספת מעלית בבניין בת"א אינו זול מידי, יחד עם זאת לא יקר מידי. לכן, לא מן הנמנע שמהלך בו לקוח יחפש דירה בתל אביב ללא מעלית עם אופציית הוספת מעלית בבניין בתל אביב במחיר X יהיה מהלך חכם יותר ונכון יותר מבחינה כלכלית ומה שמלכתחילה היווה מכשול יתברר כבונוס גדול מאד.

כפי שציינתי ישנן מספר חברות בתחום אני במקרה מכיר אחת מהן, אך מבדיקה שעכשיו עשיתי בגוגל יש כבר מספר חברות שבעצם הן הזאפ של המעליות ועושות השוואות בין מספר חברות וכנראה שזאת הדרך הטובה ביותר להבין לגבי מחיר התקנת מעלית בבניין קיים.

שוקלים למכור את הבית שלכם? שוקלים לקנות דירה בתל אביב עם או בלי מעלית 😊

אנחנו בדיוק הכתובת לזה

קבוצת עמית טל,
הבית שלך, ה-לב שלנו.

רוצים שנעזור גם לכם?

זה פשוט וקורה תוך 60 שניות, מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות אטרקטיביות!

רוצים לראות את הדירות שלנו למכירה בתל אביב?