קניית דירה בתל אביב
מה עליי לבדוק לפני חתימת חוזה?

אז יצאנו לסיבוב קניית דירה בתל אביב The big city  במטרה אחת למצוא את האחת.

הסתובבנו ימים ולילות ובאמת ראינו עשרות דירות לקניה.
יצא לנו לראות דירות לקניה בצפון החדש של תל אביב ברחוב דוד ילין דירת 3 חדרים לשיפוץ מלא ללא מעלית וללא חניה. כמו כן יצא לנו לראות דירה מצוינת בצפון הישן דרום ברחוב מסריק עם מעלית ממש ליד כיכר רבין. יצא לנו לראות עוד ועוד דירות אבל לא נפרט את כולן, בסוף, מצאנו את האחת ונשאלת השאלה מה עלינו לעשות לפני חתימת חוזה מחייב ולפני רכישת הדירה.

רשימת המה יש לי לעשות נחלקת לחובה ולא חובה. ראשית, אגע במה שחובה לטעמי ולאחר מכן אעבור על כמה דברים שאינם חובה.

חובה עליי לבדוק לפני קניית דירה

לבדוק את היתר הבניה של הדירה בתוך התיק בעניין המקורי אשר נמצא בארכיון עיריית תל אביב ולראות כי אכן הדירה בנויה כחוק.
לבדוק את נסח הטאבו ולראות שהדירה רשומה על הבעלים המקורים שמוכרים את הדירה. הדירה יכולה להופיע בנסח טאבו כטאבו פרטי, רשומה כקק"ל, רשומה כחברת מניות, הדירה יכולה להיות רשומה כמושע ואינספור דברים אחרים.
כתוצאה משני דברים אלו אני סבור כי חייבים: לשכור שירותי עורך דין שייצג אותי בעת רכישת הדירה ורשומה בטאבו על שמי (כמובן שמי שעו"ד בעצמו יכול לוותר על כך וכמו כן, אנשים שמרגישים שאין להם צורך אך לדעתי זאת טעות). משרדי נעזר בשירותי עורך דין אלון שטיינברג ושות' אשר נותנים מענה כמעט קבוע ללקוחות המשרד בכל נושא משפטי שהוא בעולם הנדל"ן.

מה אינו חובה אך מומלץ לעיתים

הזמנת חברת בדק בית שתבדוק את מבנה הבית ותראה שאין דברים יוצאים מן הכלל.
לדוגמא: באחת העסקאות שלי לקוח קונה שאל אותי אם אני מכיר חברה שעושה בדק בית ואמרתי לו שכן. אני מנסיוני האישי נעזרתי לא פעם בשירותיה של חברת הדס ביקורת מבנים שהינה חברה מסודרת רצינית ומהירה. חברת בדק הבית לרוב שולחת בודק מטעמה תוך 48 שעות ולאחר כ5 ימי עבודה שולחת דוח מפורט מה לא בסדר בבית.

לרוב, בדק בית ימצאו בעיות כי לשם זה קראו להם וביננו לרוב הדירות גם אכן יש בעיות כאלה ואחרות בבית.

למה בעצם זקוקים לחברת בדק בית? חברת בדק הבית תגיע כדי למצוא דברים אקוטיים כמו רטיבות גדולה בתקרה, חור שהוסתר או משהו קריטי אחר שיכול להיות "דיל ברייקר".

מנסיוני, מעולם לא קרה שאכן הדוח של החברה מצא משהו אקוטי כתוצאה מכך, מעולם אף עסקה לא נהרסה בעקבות הדו"ח. יחד עם זאת,  אני רואה בדו"ח כמשהו אכן חשוב בגלל היותו גורם מרגיע אשר נותן שקט נפשי לקונה לרוב וזה הכי חשוב בעסקת מקרקעין כל כך גדולה מסוג רכישת דירה.  

שוקלים למכור את הדירה שלכם בתל אביב? מחפשים את הבית הבאה שלכם בתל אביב?
מה צריך לבדוק לפני קנית דירה? מה צריך לבדוק לפני מכירת דירה?

אנחנו הכתובת לכל התשובות
קבוצת עמית טל,
הבית שלך, ה-לב שלנו.

רוצים שנעזור גם לכם?

זה פשוט וקורה תוך 60 שניות, מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות אטרקטיביות!