מה הקשר בין הורות לתיווך

מה הקשר בין תיווך והורות?
אוטוטו אני חוגג אני 3 שנים ושמונה חודשים של הורות להיותי אבא (דילן נסיכה תודה על זה).
וממש לפני כשבוע חגגתי לקטן שלי יום הולדת שנה – איידן הבן שלי (דה בריינה הקטן) זה שבעל כורחו בועט בכדור יותר מ365 ימים .

אבל, לא הרבה יודעים שאני כבר סוג של אבא המון שנים, יותר נכון למעלה מ-20 שנה שאני חונך/מאמן/מלמד אינסוף ילדים באינסוף מסגרות.
שיעורים פרטיים, אימוני ספורט, אימונים אישיים וכן גם בייביסיטר עשיתי בעברי לא מעט.

עכשיו אני יכול להתחיל לדבר על למה ומדוע (אבל נשמור את זה לפעם אחרת) היום נדבר על מה למדתי בתור אבא (בזכות חן – אשתי אם ילדיי) ורק בזכות היותי אבא הצלחתי להתפתח גם בתור מתווך.

כי נכון, חנכתי והדרכתי מאות של ילדים (באמת מאות ממש לא בצחוק) אבל להיות אבא זה פשוט אחרת.

אז בוא נגע ב-3 נקודות שממש קפצו לי לראש ואנסה להבהיר איך להיות אבא שיפר אותי בתור מתווך ולמה אני חושב שלהיות אבא אמור לעזור לכל אחד פשוט להשתפר בהמון דברים בכל מקצוע לאו דווקא בתיווך.

נקודה ראשונה – משא ומתן (מו"מ)–
המקצוע שלי דורש ממני המון סבלנות , ריכוז ויכולת של מו"מ על מנת להשיג ללקוחותיי את התוצאה הטובה ביותר אם זה בייצוג מוכר דירה (מה שלרוב אני עושה) או בייצוג קונה דירה.
* עצירה רגע, תמיד מפתיע אותי שלקוחות קונים שלי (כאלו שאני מלווה בקניית דירה) מופתעים מזה שאני סוגר להם את העסקה בפחות ממה שהם הגדירו לי – זה מחמיא ומעצבן בו זמנית (אבל גם זה לפוסט/מאמר אחר)*

במו"מ הכח הכי חזק שקיים הוא הזמן – כמו בחיים הזמן עושה את שלו. הזמן מרפא, הזמן מנתב, הזמן מעדן, הזמן מרכך, הזמן גורם לדברים לקרות. נכון, לפעמים צריך להכות בברזל שהוא חם ולעיתים גם בשוק כמו של היום הזמן הוא דבר לחוץ אבל גם במסגרת הסיר לחץ הזה אפשר לקחת עוד שנייה זמן ולחשוב לפני שעושים משהו, כדי שהוא יהיה הדבר הנכון.

בעברי, שהייתי נמוך יותר (כמו שאנחנו אומרים לדילן) היה לי מלא זמן וכל הצעה שהתקבלה או כל משהו שמישהו רצה הייתי יכול ישר להגיב. היום, אני כבר קצת יותר גבוה (המבורגרים ועוד המבורגרים), עם משרד מלא במתווכים מוכשרים, נשוי ועם 2 ילדים. פתאום, הזמן הוא מצרך עוד יותר נדיר והיכולת להגיב לפעמים גם אם אני ממש רוצה נדחית טיפה ועוד טיפה כי אתה בדיוק בהרדמה עכשיו. איידן בדיוק התעורר, דילן בדיוק הקיאה ועכשיו יש מו"מ של סוכן שעומד להתפוצץ. אז הכל עומד מלכת, הופתעתי וגם אתם תופתעו, כמעט כל ה"אתגרים" ( לקוח שלי מהעבר לימד אותי שאין בעיות רק אתגרים) נפתרו כלא היו עם הזמן וזה ששנייה לא עניתי לטלפון.

אז הורים, מתווכים, או כל אחד אחר – תנו לדברים שנייה זמן אני מבטיח לכם שבמו"מ לרוב, זה רק יעשה לכם טוב.

נקודה שנייה – לעולם אל תשקר/לעולם אל תגיד משהו שאתה לא יכול לעמוד בו

סנטה קלאוס מכירים? זה שיורד מהארובה… חדי קרן מכירים? אלו עם הקרן אמצע האף… אליהו הנביא מכירים? כן… זה שמגיע בפסח לשתות מהכוס שכולם ישנים 
אז לא, אני לא מתכוון לדברים האלו, פה אני משאיר לכל אחד מקום משלו לעשות את מה שהוא מאמין בו ואת הדרך שלו לעבוד מול לקוחות/הילדים שלו.

אבל, אני כן רוצה לגעת בכמה דברים מקבילים ל-2 העולמות.
לא מזמן באחד השיעורי שחייה של דילן פגשתי באבא ואמא שלאורך כל השיעור אמרו לילד שלהם שאם הוא לא יתנהג יפה הם מוציאים אותו מהבריכה באמצע השיעור. עכשיו אני לא מתיימר להיות מדריך הורים, מיכל דליות או משהו בסגנון אבל משהו אחד אני כן יודע.
הילד שלך יודע מתי אתה מחרטט ומתי זה לא אמין, אם אתה אבא אומר לילד שלך כבר 3 חודשים שאתה תוציא אותו מהמים אם הוא לא יתנהג יפה ואתה לא עושה את זה – אז הוא ימשיך לא להתנהג יפה (ציטוט, התנהגות יפה מתוך פרשנות של האבא בלבד).
ואחרי הדוגמא, הרעיון הוא, תהיה אמיתי עם עצמך עם הילד אם הוא יתפוס אותך מזייף הוא יידע שאתה תמיד מזייף וכך באמת היה.

בעולם התיווך, זה מאד פשוט, אם פעם אחת אמרת ללקוח משהו אחד והוא לא נכון, זה נגמר. יכול להיות שהייתי מדהים איתו חודשיים אבל אם הוא תפס אותך מזייף (מילה נעימה יותר לשקר חס ושלום) זה פשוט נגמר. לטעמי, זה תופס כמעט לכל עולם מכירות באשר הוא.

נקודה שלישית – להיות העוגן/להיות נוכח תמיד.

לא מזמן שמעתי פודקאסט של שני הורים אבא ואמא שמדברים על מה זה להיות נוכח בעולם של הילדים, לשמחתי ולשיטתי אני אבא סופר מעורב ונוכח.
ואתם תוהים בראש מה זה אומר להיות נוכח? אז נוכח – מבחינת החבר'ה בפודקאסט זאת היכולת שלך להיות שם באמת באותו הרגע כבר שאתה שם.

מה זה אומר? זה אומר שגם אם אתה עובד סופר קשה והלכת לעבוד ב8 וחזרת ב1900 להרדמות ויש לך עכשיו 30 דק' לבלות עם הבייבי שלך, תהיה שם, תניח את הנייד ל-30 דק' ופשוט תהיה שם. כי שאתה איתו ועם הוואסטפ, פייסבוק, מייל, וספורט 5 … לרוב אתה לא באמת נוכח.

עכשיו מה שיפה שהם דיברו עליו – שלהיות נוכח לא בהכרח מכמתים בכמות השעות שאתה עם הילד/בייבי. למה הכוונה?
יש הורה שיכול להיות עם הילד שלו כל יום מ14 עד 19 ויש הורה שיכול להיות עם הילד שלו בין 19ל20 בלבד.
ונכון, שלנוכחות הפיזית כן יש משמעות וזה כן מאד מומלץ, לפעמים הנוכחות האמיתית שאתה שם באמת חווה את הרגע ולא נמצא בין 14-19 בעוד מלא מקומות בו זמנית – זה שווה יותר.

בדומה לעולם התיווך, לעיתים ניתן להרגיש על מתווך אם הוא נוכח או לא. מאז שהמשרד שלי גדל יוצא לי פחות להיות בדירות פיזית ולפגוש לקוחות פנים אל פנים, נכון, זה לא מצב אידיאלי וללקוח הרבה יותר קל לסמוך עליך ולהרגיש אותך לאחר שנפגשתם פעם או פעמיים. יחד עם זאת, שעסקאות מתגבשות ומתבשלות וצריך את "הנוכחות ההורית" שלי. אני תמיד שם, בכל שעה, בשישי וב22:30 בלילה. הלקוחות שלנו – גם אלו שלא פגשו אותי מעולם וגם לא יפגשו אותי לעולם, יודעים את זה ומרגישים את זה וכל פעם שאני מסיים שיחה של 10-20 דק' עם לקוח כזה ושומע בסוף השיחה, עמית תודה. באמת מה שאמרת מחזק אותי/ עוזר לי / קו החשיבה שלך עשה לי סדר.

מבחינתי? עשיתי את שלי ואני נוכח גם אם לא הייתי בכל ההליך מההתחלה.

אז היום כתבתי הרבה יותר אישי / הרבה יותר עמוק
מקווה שמקבלים באהבה – כמובן אשמח לשמוע תגובות / הערות (בונות, מחזקות וגם סותרות)

ובמידה ואתם רוצים למכור את הבית שלכם? או במידה ואתם רוצים לקנות בית?
או אם אתם סתם רוצים לקשקש על הורות?

זה המספר האישי שלי

0545811898
חיבוק של גול

רוצים שנעזור גם לכם?

זה פשוט וקורה תוך 60 שניות, מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות אטרקטיביות!

הדירות שלנו למכירה

פרויקטים חדשים

למכירה מיני-פנטהאוז ברחוב שינקין 57, תל-אביב​

קפה תמר ישב ברחוב שינקין 57 בתל אביב
אחת הנקודות הגבוהות ברחוב ואחת הנקודות המיוחדות ברחוב
היום כפי שצפו כבר אז יושבי הקפה המקום עומד להפוך להיות בניין מגורים בוטיקי (פה אני נכנס לתמונה)
הבניין עתיד להיות 6 דירות כאשר נכון לעכשיו עומדות למכירה 2 דירות בלבד: הפנטהאוז והמיני פנטהאוז

פרויקטים חדשים

למכירה פנטהאוז דופלקס ברחוב שינקין 57, תל-אביב​

קפה תמר ישב ברחוב שינקין 57 בתל אביב
אחת הנקודות הגבוהות ברחוב ואחת הנקודות המיוחדות ברחוב
היום כפי שצפו כבר אז יושבי הקפה המקום עומד להפוך להיות בניין מגורים בוטיקי (פה אני נכנס לתמונה)
הבניין עתיד להיות 6 דירות כאשר נכון לעכשיו עומדות למכירה 2 דירות בלבד: הפנטהאוז והמיני פנטהאוז.

פרויקטים חדשים

פרוייקט חדש במרכז העיר

למכירה רחוב שולמית – תל אביב בפרוייקט חדש ברחוב מושלם במרכז העיר ???? מגוון דירות החל מ- 120 מ"ר ???? חניה פרטית תת- קרקעית???? בניה איכותית

פרויקטים חדשים

תל אביב – הרב קוק 33

למכירה דירה למכירה ברחוב הרב קוק 33 נגיעה מחוף הים – הרב קוק בבניין לשימור מדהים – דקה מחוף הים! 🔹דירת 4 חדרים 110 מ"ר +

פרויקטים חדשים

תל אביב – שלמה 117 – פלורנטין

למכירה תל אביב – שלמה 117 – פלורנטין  דיזינגוף 272 – ליד שדרות נורדאו????דירת 3 חדרים 65 מ"ר.????סופר סופר סופר שקטה????נוף פתוח מושלם עד מגדלי