למה לא
לקחת מתווך במכירת דירה

רבות אני נתקל בשאלה… עמית בתכלס תגיד לי, למה אני צריך בכלל מתווך.

הרשימה למה צריך מתווך ארוכה מאינספור ואני מאמין בכל ליבי שכל מי שייקח מתווך מקצועי שמכיר ויודע את השוק בו הוא עוסק יהנה מהתוצאות. אבל… 
בתכל'ס, לא כולם חייבים מתווך ואני דווקא אציין לכם פה מי לדעתי לא זקוק לעזרתו של מתווך.

על מנת ליצור לקוח קצה שלא צריך מתווך הוא יצטרך להנות מכישורים רבים ככה שכמות האנשים שלא זקוקים למתווך ויצא לי להכיר במהלך חיי שואפים ל-0 אבל הם עדיין קיימים והם עדיין נמצאים ביננו – אז אתם אותם אנשים שיהיה לכם בהצלחה לבד, כי למרות שאתם לא צריכים מתווך הדרך להצלחה ארוכה.

הכרת השוק 

למה אני מתכוון? מישהו שמכיר ויודע את השוק ואת מחירי הדירות דרך הרגליים. כלומר, מישהו שראה במהלך הזמן האחרון נקרא לזה 3-9 חודשים לפחות 90 דירות באזור, יודע מי נמכר למה נמכר איך נמכר – ולא, אל תגידו לי שהוא ראה ביד 2 ומדלן ורשות המיסים את המחיר כי שם המון מהדברים פיקציה… למה פיקציה?

לפני כ-5 שנים התוודעתי פעם הראשונה לבעיה של רשות המיסים ואנשים לא מכירים אותה. איך כל זה קרה?
קיבלתי שיחת טלפון מלקוח שרוצה למכור את הדירה שלו בשכונת נחלת יצחק – הוא צלצל ואמר לי עמית תקשיב ראיתי באתר מדלן שמכרת דירה לפי 41,176 שקל למטר! וכל זה ללא חניה!!! איך עשית את זה? אני רוצה שתהיה המתווך שלי גם.

תהיתי לעצמי על מה הוא מדבר? אני? 41,176 שקל למטר? נחלת יצחק… הלוואי אבל אחי אני מתנצל יש טעות … הוא אמר לי לא לא לא אני אומר לך ראיתי בוא אני אשלח לך צילום מסך, אמרתי לו בכיף שלח.

והוא שלח….

ואז אמרתי לו… אחי אתה צודק באמת מכרתי דירה ב-2.1 מיליון ש"ח זה באמת היה התאריך זאת באמת הכתובת רק שהבעיה שגודל הדירה לא היה 51 מ"ר אלא כמעט 60…. אז נכון שמכרתי במחיר מאד גבוה לשכונה של 35,000 ₪ למטר בזמנו… אבל לא לפי 41,176 ₪ למטר ולכן לצערי אני לא אוכל לעזור לך למכור את דירתך ה-70 מ"ר בכמעט 3 מיליון ₪. מתנצל…

אז זאת דוגמא אחת למה אנשים לא יכולים באמת לקבוע את מחיר הדירה שלהם מבלי לכתת רגליים. אבל וואלה אם אתם כן. אני בעד 😊

זמינות

א. זמינות להראות את הנכס : רוב האנשים שמוכרים את דירותיהם אינם מתגוררים מהם (מהניסיון שצברתי כן) ולכן זה מקשה עליהם להתנהל להתנייד ולתת שירותיות, לכן אם אתה לקוח שגר בדירה שלך זה משהו שמאד יכול להקל עליך במכירת הדירה.

ב. זמינות לענות לטלפונים, מיילים, וואסטפים: מניסיוני, רוב האנשים שהיום מוכרים דירות עסוקים באלף ואחת משימות יומיומיות.. עבודה, משפחה, ילדים, פנאי, כדורגל, קורונה, ועוד ועוד…
על מנת לנהל דירה צריך לדעת לנהל כמה עשרות טובות של מתווכים ולקוחות.. ולא… לעשות פעם אחת בשבוע בית פתוח ביום שישי בשעה 13:30 לא באמת עוזר כי רוב האנשים לא יתאימו את כל החיים שלהם לחיים שלך אלא להפך ואתה בתור מוכר רוצה שיגיעו אלייך במהלך השבוע 10 לקוחות ולא 2 לקוחות כי אם יגיעו 10 לקוחות הסיכוי שלך למכור את דירתך בתל אביב יגדל משמעותית ובמחיר גבוה משמעותית.

איש מכירות + בעל כושר ניהול מו"מ

המון פעמים אנשים אומרים לי מה.. אני איש מכירות, אני יכול למכור לבד את הדירה שלי בתל אביב גם אם אני גר באשדוד. הדירה שלי ממוקמת ברחוב רוטשילד וכולם ירצו לקנות אותה. אז זהו שלא…
למה לא? כי נקודת הפתיחה שלך לא בהכרח תהיה טובה וגם אם אתה איש המכירות הטוב ביותר ובעל כושר ניהול מו"מ מצוין אתה צריך לדעת על מה להתמקח כדי לנצח. לדוגמא: אם הערכת את דירתך ב-6 מיליון, כששווי השוק שלה 5 מיליון לא משנה כמה אתה מוכשר אתה לא תמכור כי אתה לא בכיוון וזה לא יעזור.

ניתוק רגשי מהסיטואציה

אנשים מתייחסים לדירות שלהם בדיוק כמו לילדים שלהם, כטובים ביותר.
לכן, המון פעמים קשה לנהל מו"מ נקי בגלל שברמה הסובייקטיבית אותו מוכר מתחיל מנקודה לא טובה ולא נכונה.
לדוגמא: אם נשאל כל בעל דירה שגר בתל אביב אם זה ברחוב, אוליפנט, יונתן הופסי, אהרונסון, חובבי ציון, שינקין, דוד ילין או כל רחוב אחר מצוין הוא יגיד חד משמעית שהאזור שלו הכי טוב. ובתכלס? זה נכון עבורו אבל לא לכולם וזאת הבעיה.

לסיכום:
אז אם יש לך את הזמן ללכת לראות במשך 3-9 חודשים 60-90 דירות.
ואם יש לך זמן להראות את הדירה במשך כל השבוע ולתת מענה לכל הלקוחות ולכל המתווכים.
ואם אתה בעל כושר ניהול מו"מ מדהים + איש מכירות.
ואם אתה יכול לנתק את עצמך רגשית מהסיטואציה.

כל מה שנשאר לך עכשיו זה רק להפעיל מערך שיווקי כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות ואתה בדרך הנכונה למיקסום מכירת הדירה שלך 😊 ולא אל תספרו לי שצריך רק לקוח אחד לקנות את הדירה אני יודע את זה. אבל אני מבטיח לכם שאם יעברו בדירה 84 לקוחות ולא 7 לקוחות הסיכוי באופן חד משמעי יגדל לקבל מחיר גבוה בהרבה.

אז למי שהוא לא כל הדברים האלה תרגישו חופשי לפנות אלינו
אנחנו נשמח לתת לכם את כל השירותים האלו ומעבר לכך בהרבה 🙂

קבוצת עמית טל,
הבית שלך הלב שלנו.

מוכר דירה?

מלא את הפרטים שלך ותן לנו לעשות את העבודה עבורך 🙂