בדיקת היטל השבחה לפני מכירת דירה

בדיקת היטל השבחה לפני מכירת דירה -מה זה לעזאזל ולמה אני צריך לשלם את זה?
טוב, אז ברוך השם קורה שקוראים לי לא מעט לעזור במכירת דירה עוד לפני צאתה לשוק (בונוס גדול, של ניסיון רב ועבודה טובה כנראה)
לפני שאנחנו יוצאים לדרך אחת השאלות הכי חשובות שאני שואל את המוכר/ת היא האם הוא מודע לגבי היטל השבחה בתל אביב.
השאלה הזאת יכולה הרבה פעמים לשמש לי לרועץ ולא בכדי… היטל השבחה עלול להיות מס גבוה מאד שהמוכר ישלם וימנע ממנו לצאת עם סכום הכסף אשר רצה ממכירת הדירה שלו. הדבר כמובן עלול למנוע ממנו למכור את הדירה – משמע? לי אין פרנסה.
מבולבלים?! מאד יכול להיות.

אנסה לדבר ממש בקצרה על ההיטל, ההשלכות שלו וכיצד ניתן ואף מומלץ לבדוק אותו.
חשוב לי לציין כבר פה, אמנם אני כן עורך דין אבל אין בכתבה זו לתת איזושהי המלצה או להחליף ייעוץ של עורך דין ו/או שמאי בקשר לנושא הזה ואני ממליץ באופן חד משמעי להיעזר בעורך דין מומחה בנדל"ן / שמאי על מנת לבדוק את הדברים לעומק.
שלב ראשון לפני מכירת הדירה –
– על מנת לבדוק אם קיים היטל השבחה או לא ניתן להיכנס לעיריית תל אביב לכתובת הבאה
כאשר נכנסתם פנימה יש לכם את האופציה לבקש לדעת האם קיים היטל השבחה או לא (עלות סמלית של 196 ₪ אגרה באהבה לעירייה כמובן ).

עמית, ניגשתי וקיבלתי תשובה שלילית מה זה אומר?
איזה כיף – קדימה אפשר לצאת לדרך ולמכור את הבית אין היטל.
עמית, הגשתי את הבקשה ורשמו שיש היטל השבחה מה לעשות?
יפה, עכשיו עצור. העירייה תשמח שתבקש שומה – אתה לא תשמח מזה… למה לא? כי את השומה עליך לשלם תוך X ימים לאחר קבלתה וזה עוד לפני מכירת הדירה מה שלא בא לך לעשות.
לכן… הצעד המומלץ הוא להיעזר בדרך כלל בשמאי חיצוני שיעריך את הסכום ולא יחייב אותך לתשלום המלא כבר עכשיו אלא רק בעתיד בעת מכירת הדירה ושיש לך את הכסף מהמכירה עצמה.
אבל עמית…. שמאי חיצוני זה לא מהעירייה, איך אדע שזה בול הסכום? אתה לא. מבאס? זה המצב, לרוב זה קרוב אז אפשר להיות רגוע חלקית והרוב עושים את זה.
טוב אז לקחתי שמאי, שילמתי לו עבור השומה כמה אלפים וקיבלתי שומה של 300,000 ₪ ! מה הם השתגעו?

על מה ולמה?
אז בקצרה… היטל השבחה כשמו כן הוא הוא מדבר על השבחה שהייתה שהשביחה את הנכס שלך.
אוקיי… יש מה לעשות בנידון? אפשר לערער על זה?
כן. ברור שאפשר! מגישים ערעור בעזרת שמאי חיצוני שמנסה להסביר למה הסכום הזה לא הגיוני… העירייה תביא שמאי משלה ולבסוף יישלח שמאי מכריע – שהוא יפסוק את הסכום הסופי.
מניסיוני (מניסיוני בלבד) אמנם ניסיון רב אבל יש עוד מקרים אני בטוח.. כמעט בלי יוצא מן הכלל השומות יורדות מסכומים של מאות אלפי שקלים עד לרמה של 0 שקלים ולכל היותר כמה עשרות אלפי שקלים בלבד.
משמח? מאד!

בקיצור?
להגיש בקשה לבדיקת היטל , 196 ₪. לברר חיצונית עם שמאי, במידה ויש היטל (עלות של כמה אלפי שקלים) ולבסוף להגיש ערעור על הסכום שיתקבל.
עזרתי לכם? שמח.
מבולבלים? אני זמין תמיד לכל דבר.

רוצים שנעזור גם לכם?

זה פשוט וקורה תוך 60 שניות, מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות אטרקטיביות!